top of page
Search
  • Writer's pictureLihi Bavli

✨ על צבעים ואתרים 🎨 ✨


החודש אתמקד בתחום בניית ועיצוב אתרים, ואתן מידע חשוב, טיפים והמלצות לשיפור חוויית המשתמש (ה- UX) באתר שלכם.


היום בחרתי לספר לכם כמה (ולמה) לצבעוניות של האתר שלכם יש חשיבות לקידום האתר.

לצבע האתר יש השפעה ישירה על חוויית המשתמש, על זמן השהייה שלו באתר ועל ההמרות והמכירות שיבצע בו. כל אלו הם פרמטרים חשובים בדירוג ובקידום האורגני והממומן של האתר.

הצבעוניות צריכה להתכתב עם המותג שלנו ועם המוצר או השירות שאנו מציעים ולהתחשב בלקוחות הפוטנציאלים שלנו ובמנועי החיפוש.


🎨 משמעות הצבע באתר:


אמנם פירוש הצבע הוא סובייקטיבי, היות וכל אדם חש אחרת לגבי צבעים שונים, אבל הצבעים גם מחוברים תרבותית למאפיינים מסויימים במוח שלנו. בהתאם, נוכל להשתמש בצבע כדי ליצור תחושות ולהעביר מסרים שיווקיים שנבחר.


הנה כמה צבעים לדוגמא:


🔵 הצבע הכחול בשימוש רב באתרים, הוא משדר מקצועיות, אמינות גבוהה ויושרה. תוכלו לראות למשל שהרבה גופים פיננסיים, בנקים וחברות אשראי, משתמשים בו.


🟢 הצבע הירוק מתקשר במוח שלנו לטבע ומשתמשים בו הרבה באתרים הקשורים בבריאות, ריפוי, מוצרים מהטבע ומוצרים אורגניים.


🟡 הצבע הצהוב משדר שמחה, אנרגיה גבוהה, אופטימיות והנאה. הוא גם משפיע לטובה על החלטת רכישה באתר ולכן יש בו שימוש רב באתרי סחר כמו אמזון, בעיקר בכפתורי ההנעה לפעולה.


🔴 הצבע האדום משדר עוצמה, תשוקה ודומיננטיות, הוא מעורר ומניע לפעולה. ודאי שמתם לב שמשתמשים בו הרבה לקידום סיילים באתרי סחר וגם בחנויות.


🎀 לצבע הורוד יש חיבור סטריאוטיפי והוא מקושר בתרבות שלנו לנשיות, תמימות ורומנטיקה. בהתאם ניתן לראות שעושים בו שימוש רב באתרים שקהל היעד שלהם הוא נשים, כמו אתרים המוכרים תכשיטי נשים או מוצרי איפור.

ועוד כמה טיפים חשובים 🎨: מעבר למשמעות הצבעים השונים יש כמה דגשים חשובים מבחינת חוויית הגלישה באתר הקשורים לצבעים שאנו משתמשים בהם.


📌 קלות הקריאה ונגישות הטקסט באתר מאוד חשובים לקידום שלו. הכי מומלץ להשתמש בטקסט שחור על רקע לבן.

טקסט אפור מקשה על הקריאה וכך גם טקסט בהיר על רקע שחור.


📌 יש צבעים שהפירוש הדיגיטלי שלהם לא מוצלח, כמו למשל צבעים מטאליים, כך שכדאי לבחור בצבעים חלופיים.

באופן דומה עדיף שלא להשתמש כגוון עיקרי באתר בצבעים אדומים וירוקים, אותם עיוורי צבעים קולטים כגוון אפרפר דלוח (שחלקם אפילו לא יודעים שהם עיוורי צבעים והם מרכיבים אחוז משמעותי מהאוכלוסייה).


📌 זכרו שעודף צבעים וצבעוניות חזקה מעייפים את ראיית הגולש בצפייה ממושכת ועלולים לעודד נטישה של האתר.

עדיף שלא להשתמש במספר רב של צבעים באלמנטים המרכזיים שבונים את האתר, ולהתמקד בשניים-שלושה (פרט לשחור ולבן).




3 views0 comments

Comments


bottom of page