top of page
Search
Writer's pictureLihi Bavli

✨ Time to market ✨

איך יודעים שהגיע הזמן להשיק מוצר חדש או שירות חדש שאנחנו עובדים עליהם? ⏰


אולי אתם מכירים את זה.

הרבה פעמים אנחנו נופלים למלכודת המרדף אחרי השלמות, ומשקיעים שבועות ולפעמים אפילו חודשים בשיפור וליטוש מוצר או שירות שאנחנו מתכננים להשיק ופשוט לא יודעים מתי לעצור.


אז מהו הזמן הנכון להשקה?


לפני מספר שנים יצא לי לשבת בקבל בהרצאה מרתקת שהעביר אחד ממייסדי Waze שדיבר בדיוק על הנושא הזה, מנקודת המבט של יזמות ותחום הסטארט אפ, עם מסר שנשאר איתי עד היום.


המסר היה שהזמן הנכון ביותר לצאת לשוק עם המוצר הוא כשהוא "טוב מספיק" (בעיני באנגלית זה נשמע קצת טוב יותר - good enough)💡

מעבר לזה שאין דבר כזה "מושלם", כמעט תמיד אחרי ההשקה נרצה לבצע התאמות ותיקונים בהתאם לפידבקים שנקבל.


שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון, במיוחד אם אנחנו בענף תחרותי, הוא שעיכוב בהשקת המוצר יגרום לכך שמתחרה שלנו יצא עם מוצר דומה או זהה לפנינו וכך נאבד את יתרון הראשוניות.


אני אומרת שעכשיו זה בדיוק הזמן להיות כנים עם עצמכם ולהפסיק להשתמש ברצון בשלמות לעכב אתכם ולמנוע מעצמכם לקחת את הצעד הבא.


אם מה שאתם עובדים עליו עכשיו הוא "טוב מספיק", במקום להמשיך ולתקן וללטש, זה הזמן לקפוץ למים ולהוציא אותו לאוויר העולם.


מה אתם אומרים?




13 views0 comments

Commentaires


bottom of page